Sunday 21 April 2013

Langsing vs Protein ! ! !

Assalamualaikum & Hi semuaa...


Apa kaitannya langsing/kurus dengan Protein ??? 


Sumber: Google
1. Apa itu PROTEIN ?
Protein adalah salah satu daripada nutrien bersama-sama dengan karbohidrat, lemak, vitamin, mineral, dan air. Punca segala nutrien ini adalah baik. Sesetengah makanan mengandungi jumlah yang lebih tinggi nutrien tertentu daripada yang lain dan kadang-kadang kita merujuk kepada makanan tertentu sebagai "makanan protein". Ia adalah penting untuk menyedari bahawa semua makanan mengandungi lebih daripada satu nutrien dan kebanyakan makanan mengandungi sejumlah besar beberapa nutrien. Sebagai contoh, daging, yang merupakan sumber yang baik protein, karbohidrat, lemak, riboflavin dan kalsium. Protein adalah nutrien yang penting. Tiada hidup tanpa proteinProtein yang terkandung dalam tiap-tiap bahagian badan anda, kulit, otot, rambut, darah, organ-organ badan, mata, walaupun kuku dan tulang. Seterusnya kepada air, protein adalah bahan yang paling banyak di dalam badan anda. 

2. Fungsi PROTEIN
Protein mempunyai fungsi fisiologi yang kritikal. Protein digunakan terutamanya dalam badan untuk membangunkan, mengekalkan, dan membaiki tisu badan. Sekiranya pengambilan protein adalah lebih besar daripada apa yang diperlukan oleh badan untuk fungsi utama ini, protein berlebihan akan ditukarkan kepada tenaga untuk kegunaan serta-merta atau disimpan di dalam badan sebagai lemak. Tenaga protein akan digunakan hanya selepas tenaga dari sumber lain (karbohidrat dan lemak) sudah habis atau tidak ada.


Salah satu supplement yang membekalkan protein adalah Cinch. 

Cinch terdiri daripada 24g protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6g seram larut. Ini penting kerana protein digunakan untuk membina otot, dan ototlah menaikkan kadar metabolisme dan juga membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein boleh menahan kelaparan, dan ini membantu kita mengurangkan pengambilan makanan di antara waktu makan. 

Salah satu nutrisi penting di dalam Cinch adalah Leucine, iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam erti kata yang lain, leusine yang terdapat di dalam Cinch membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot. 

Faedah utama Cinch

>> Mengandungi Cinch Pro™ iaitu satu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leisuna 

>> Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa menurunkan berat badan

>> Terdapat 24g protein pada setiap sajian bagi membantu anda merasa puas dan kenyang

>> Tinggi kandungan serat - 6g serat setiap hidangan

>> Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga

>> Memberikan 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) kepada 21 vitamin dan mineral penting

>> Penggunaan soya bebas GMO & tiada perasa tiruan, warna atau pemanis

Anda masih tercari-cari SARAPAN terhebat ???

Cinch Shake memberi jawapan segera kepada persoalan itu. Cinch Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. 
(sumber: Laman web rasmi Shaklee)



Untuk maklumat lanjut tentang Cinch Shake, uols boleh menghubungi I. 

Adiba Malek | Shaklee ID 882328 | SMS/Whatsapp: 0164716647 | email: adibamalek6898@gmail.com | Facebook : NSH



Orite...kita jmpa next entry plak.. stay tune my sayangss.... xoxo :D

Wassalam ...


2 comments:

  1. Brpa harga cinch ? Mcm nak try la.. kalau minum cinch, kita boleh makan nasi x sis? Sebab ada certain minuman utk kurus, xboleh makan nasi kan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga retail cinch RM 173.00(SM)/ RM 181.00(SS)... Boleh awak SMS/Whatsapp I di 0164716647 .. atau PM di FB http://www.facebook.com/NaturalSupplementsHouse ... TQ :) untuk cinch, kita masih boleh makan nasi,.. jangan risau.. tiada pantang larang.. cuma cntrol quantity yang diambil.. :)

      Delete