Monday 22 April 2013

Apa istimewanya ESP ???

Assalamualaikum & Hi semuaa...


Sumber: Google

Hari Isnin selalunya orang cakap 'Monday Blues'.. Relax la uols.. esok dah Selasa.. hewhew.. 

Orite, segar-segarkan diri anda.. Mari baca tentang apa istimewanya ESP.. Nanti baru semangat sket nak sambung kerja kan.. :)

ESP atau Energizing Soy Protein adalah lagi satu produk protein jenama Shaklee.. Entry sebelum ni, I dah share tentang protein Cinch.. ESP adalah Hot seller Shaklee.. I sendiri memang minum ESP sebagai breakfast.

My 3 layers breakfast
Itu adalah breakfast I setiap hari.. Milo+ESP+Cinch then shake2 dgn low fat milk.. sedap dan lazat.. kenyang sampai la wktu lunch tiba.. Sebab, ESP menyediakan tenaga berkekalan dan menahan rasa lapar. Selain tu, ESP adalah rendah lemak, bebas kolestrol dan laktosa.. Best kan ESP ?? Memang sgt BESTTT... :)

ESP sangat SPECIAL kerana ia merupakan sumber protein soya yang terbaik. Ini kerana, kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" dan diproses pada kadar suhu yang rendah. 

ESP juga merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 jenis asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya adalah bebas dari pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya. So, anda boleh yakin dengan komitmen Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Apa beza GMO dengan non-GMO?? 
Non-GMO ialah non-Genetically Modified Organism. Maksudnya di sini, genetik kacang soya yang tidak mengalami pengubahsuaian atau menggunakan bahan kimia semasa ia ditanam untuk menjadikan soya itu lebih besar atau cepat besar/matang. Soya yang terkandung dalam ESP ditanam secara semulajadi dan dijaga sehingga ia sedia untuk dituai. ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. Bagi sesetengah protein soya yang lain, ia diproses dengan alkohol atau bahan kimia. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. 

GMO pula dihasilkan secara tiruan menggunakan bahan kimia supaya cepat membesar dan boleh dituai dalam jangka masa yang singkat. GMO soya dijual dengan harga yang lebih murah tetapi memberi kesan negatif kepada consumer seperti kanser, sel darah bercantum sesama sendiri, fungsi tiroid menjadi lemah dan lain-lain. Kebanyakan soya yang berada di pasaran adalah GMO !!! Anda sebagai pengguna yang bijak, haruslah membuat pilihan sebaiknya untuk kesihatan anda dan keluarga.. 

So, kepada penggemar-penggemar soya di luar sana, uols kena selalu pantau jenis soya yang uols minum.. Tengok dulu label soya itu non-GMO atau GMO.. Jangan sebab benda murah, kesihatan tergadai.. (wah bermadah gituu) 


Skang, I nak share kenapa uols wajib beli ESP.. Wajib taw!! bkan sunat atau harus lagi dah..hewhewhew.. 




Manfaat utama ESP
>> Awet muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, dan kulit. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. 

>> Pembekal tenaga - membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Dapat mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

>> Kulit remaja - merangsang pembentukan kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan kepejalan otot, mengurangkan kesan parut, dan mempercepatkan sembuhan luka. So, kulit akan muda remaja dan anjal.. :)

>> Baik untuk hormon dan juga prostat. 

(Info: Buku Nutrisi Shaklee)

Setiap rumah wajib ada ESP. I serius ni uols.. Dah cuba sekali, pasti jatuh cinta.. Jom bercinta dengan ESP... 

Itulah dia sharing cinta I dengan uols.. Lepas nie, ingat soya ingat ESP... :)

Oh, lpa plak nak cakap harga kan.. Ok, harga utk ESP adalah RM150.00 (SM) / RM155.00 (SS). 

Nak dapatkan ESP dengan harga SPECIAL ???? 
Hubungi I untuk Special price dan gift.

Adiba Malek 
Shaklee ID : 882328
SMS/Whatsapp : 0164716647
Email : adibamalek6898@gmail.com
FB : NSH 

Orite, kita jumpa next entry plak... stay tune my sayangs... xoxo :D

Wassalam...




No comments:

Post a Comment